HANDELSBETINGELSER

ONLINE KØB
Det er sikkert og simpelt at handle i VanillaFly s onlineshop. Når du gennemfører en ordre på www.vanillafly.dk, vil du automatisk få tilsendt en ordrebekræftelse via e-mail. Når vi er klar til at afsende din vare, vil du modtage en email.

Vi tager forbehold for tastefejl, prisfejl, udsolgte/udgåede varer og leveringssvigt fra vores leverandører.


BETALING

VanillaFly.dk modtager betaling med:
– Dankort, VISA/Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, Maestro
– PayPal
– Mobilepay

Uanset hvilken betalingsmulighed du vælger, så opkræver vi ikke ekstra gebyrer. Når du betaler med betalingskort, vil beløbet først blive trukket endeligt fra din konto, når varen er sendt.


BEKRÆFTESLE

Efter din bestilling vil du modtage en bekræftelse på den e-mail, som du har oplyst ved bestilling. Hvis du ikke kan se ordrebekræftelsen i din indbakke, så check venligst i “reklame” eller “uønsket mail”. Sørg altid for at tjekke at du har oplyst din adresse korrekt, og at du har skrevet din mailadresse korrekt. Hvis der er fejl i den oplyste mailadresse, vil du ikke modtage en ordrebekræftelse og ej heller mailen med Track and Trace nummer på din pakke.


LEVERING I DANMARK
Vi ekspederer ordrer i den rækkefølge de kommer ind, pakker og sender alle hverdage, og leverer selvfølgelig, så hurtigt vi kan.

Vi tilbyder levering med PostNord.

Du vil få besked via mail, så snart din pakke er afsendt.

HVAD KOSTER FRAGTEN?

Fragten hos VanillaFly koster fra 29 kr. Bestiller du for minimum 199 kr. (gælder ikke nedsatte varer)  leverer vi gratis din pakke til din nærmeste Postnord pakkeshop/pakkeboks.

HVAD KOSTER FRAGTEN PÅ UDSALGS / LAGERSALGSVARER

Udsalgs og lagersalgsvarer sendes for 65,- DKK TIL Postnord pakkeshop/pakkeboks.

Udsalgs og lagersalgsvarer sendes for 100,- DKK hjemmelevering.

PAKKER:
Pakker leveres med PostNord til nærmeste pakkeshop eller privatadresse.

Når din pakke er ankommet til din pakkeshop, vil du modtage enten en sms eller en e-mail om, at du kan afhente din pakke i den valgte pakkeshop. Du vælger selv denne pakkeshop ved check-ud. Du kan afhente pakken samme dag som du får besked. Du har 10 hverdage til at hente pakken i, indenfor pakkeshoppens åbningstider. Når du henter pakken, skal du medbringe pakkenummer samt legitimation.

Check emballagen for evt. skader. Varerne er altid pakket godt ind, men ved modtagelse af dine varer, er det vigtigt, at du kontrollerer, om der er skader på emballagen. Hvis det skulle være tilfældet, er det meget vigtigt, at du noterer dette på fragtsedlen inden du kvitterer for din vare, da det dermed er fragtfirmaets ansvar, hvis der skulle være sket en transportskade.

Leveringstid:
Leveringstiden er normalt ca. 1-3 dage. Ved sygdom, ferie eller helligdage, eller hvis PostNord er forsinkede, kan der forekomme længere leveringstid. Under udsalg og i højsæsoner kan leveringstiden også være lidt længere. Skulle du mod forventning ikke modtage din pakke indenfor en uges tid, så kontakt os venligst, så vi sammen kan tracke og få fundet din pakke.

Afhentning af varer:
Det er også muligt at afhente din bestilling på vores firmaadresse. Du vælger dette ved check-ud, når du bestiller. Vælger du selv at afhente dine varer, vil du modtage en mail, sms eller en opringning, når varen er pakket og klar til afhentning.

Afhentning kan ske på hverdage mellem kl. 9-15 på vores firmaadresse:

VanillaFly
Roskildevej 16
DK – 4030 Tune


RETURNERING

Du har altid 30 dages fortrydelsesret på varer købt på VanillaFly.dk. Dette gælder såfremt varen sendes tilbage i ubrugt stand og i original emballage. Du skal selv afholde fragtomkostningerne, ved tilbagesendelsen af et køb du har fortrudt. Dette gælder ikke udsalgsvarer og lagersalgsvarer.

Hvis du fortryder dit køb, skal du:
Udfylde den returformular som var med i din forsendelse og vedlægge den varen, som skal være forsvarligt pakket, og derefter aflevere eller sende den til:

VanillaFly
Roskildevej 16
DK – 4030 Tune

Ønsker du selv at aflevere en returvare, kan det ske på vores firmaadresse på hverdage mellem kl. 8-15.

Vær opmærksom på, at returvarer ikke kan sendes til os pr. efterkrav eller uden omdeling.

Køb din returlabel her!

Husk at du selv bærer risikoen for varen indtil vi modtager den. Gem derfor din kvittering for afsendelse vedr. din returvare. Beløbet for varen bliver tilbageført til dig, så snart vi har modtaget varen, dog eksklusiv evt. fragtomkostninger. Hvis du returnerer dele af en ordre, der udløste fri fragt, og totalbeløbet derefter når under grænsen for fri fragt, vil fragten blive fratrukket den/de returnerede varers beløb.

Tilbagebetalingen vil ske via samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.

REKLAMATION
Som kunde har du 2 års reklamationsret på varer købt hos os. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen alt afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at fejlen/manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter at du har konstateret manglen. Reklamerer du indenfor 2 måneder, efter at manglen er opdaget, vil reklamationen være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen.

Før tilbagesendelse af en vare med reklamation bedes du venligst tage kontakt til os på kundeservice@vanillafly.dk eller på tlf. +45 5386 0040.

Når en vare sendes retur pga. reklamation, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Husk at varen skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, vedlæg retursedlen som fulgte med din forsendelse, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Vær opmærksom på, at vi ikke modtager pakker sendt til os pr. efterkrav eller uden omdeling.

Varen sendes til:
VanillaFly
Roskildevej 16
DK – 4030 Tune


PERSONLIGE OPLYSNINGER / PERSONDATAPOLITIK

Dine personlige oplysninger som navn, adresse, telefonnummer og e-mail bliver ikke videregivet eller gjort tilgængelige for tredjemand. Som bruger af VanillaFly.dk er du omfattet af EU’s persondataforordning, som har til formål at beskytte dig og de data som indsamles om dig.

Cookies
Vi bruger cookies på vores hjemmeside, også fra 3. part som f.eks. Google Analytics, men ingen personlige data bliver gemt.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om, hvordan du bruger siden, så vi kan forbedre den for dig og alle andre kunder. VanillaFly.dk bruger primært cookies til trafikmåling og optimering af sidens indhold.


KLAGEMULIGHEDER

Hvis du vil klage over dit køb, bedes du rette henvendelse til os. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive klage til relevante nævn på området. En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens
Center for Klageløsning
Carl Jacobsensvej 35
2500 Valby

Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.
EU-kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adr: kundeservice@nordal.dk


ØVRIGT

VanillaFly tager forbehold for udsolgte varer, tryk- og tastefejl, prisændringer eller -stigninger, forkert prissætning samt udgåede varer.

Copyright
Alle tekster – herunder kategoritekster, titler og produkttekster – samt billeder, design og anden grafik på denne hjemmeside tilhører VanillaFly, hvorfor dele af websitet ikke må sælges, videregives, kopieres eller lign., med mindre det er aftalt med os.


KUNDESERVICE

Du er altid velkommen til kontakte os, hvis du har spørgsmål til en vare eller andet.

Mail: kundeservice@vanillafly.dk

Tlf: +45 5386 0040

Telefontiden er mandag – fredag kl. 9 – 15.

Mails bliver besvaret løbende.